МАН

    

Мала академія наук України (далі МАН) – освітня система, яка забезпечує організацію і координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створює умови для їх інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення, сприяє нарощуванню наукового потенціалу країни.

 Календарно-тематичне планування: 
Відділ освіти, молоді та з питань фізичної культури і спорту 
Луцької районної державної адміністрації
Городищенська ЗОШ І-ІІІ ступенів

«Погоджено»
Завідувач районним
методичним кабінетом
_____________О.Й.Врублевська
«____»_______________2016 р.


Календарно-тематичне
планування секції лісознавства
МАН на 2016-2017 н.р.
 (Тема  дослідження: «Вплив густоти, світла та грунту на ріст дуба звичайного на початок періоду росту»)
     Керівник: Муха Л. В.

2016 рік


Пояснювальна записка

            Одним з важливих напрямів діяльності вчителя є його робота з учнями, які мають особливі здібності. Як відомо, такі учні характеризуються порівняно високим розвитком мислення, кмітливістю, великою працездатністю. Їм властиві неординарність, чіткість різних видів пам’яті, швидкість реакції, здатність до аналітико-узагальнюючого мислення. Це створює сприятливі умови для активної навчальної діяльності з такими учнями як на уроках, так і в позаурочний час.
            Програма організації науково-дослідницької діяльності слухачів  МАН адресована перш за все керівникам секції лісознавства для індивідуальної роботи з обдарованими учнями 8 – 11 класів. Програма має практичну спрямованість.
            Мета програми:
-          сприяти зростанню активної, творчої особистості, інтелектуальному розвитку учнів;
-          сприяти розвитку здатності дослідницького мислення, активізації особистої позиції учня на основі придбання нових знань;
-          сприяти самоствердженню особистості старшокласників, становленню їх життєвої позиції, формуванню мотивації до дослідницької роботи, використовуючи силу жаги повноцінного пізнання, емоційність впливу науки, радості від дослідження оточуючого світу і зроблених наукових відкриттів.
Слухач повинен виступати суб’єктом творчої діяльності, тому рекомендовано дотримуватись таких принципів:
-          принцип рівноправності;
-          принцип діалогу;
-          принцип спільної участі дорослих та дітей в організації творчої, дослідницької діяльності;
-          принцип діяльнісного підходу – творче мислення формується в творчій діяльності.
 Значна частина навчальних годин відводиться на вивчення типів та видів грунтів, їх походження, утворення грунтів, вплив природних факторів на утворення, формування грунтів. В залежності від чого грунти зазнають змін і як на це може вплинути людина. Особливу увагу буде звернено на поширення грунтів в нашій місцевості і як вони впливають на ріст дуба звичайного у перші роки його життя.
А також значна частина навчальних годин відводиться на виконання експериментальної частини. Тому у програмі пропонується вивчити про продуктивність майбутніх дерев. Яка залежить від густоти насаджень, що вирощуються на певній ділянці: зокрема як формується крона дерев, яка висота дерева.
            Важливим завданням експериментальної частини науково-дослідницької роботи є вивчення різнобічного впливу світла на темпи і характер росту дуба і його необхідність для процесу фотосинтезу , його протікання.
Основною умовою для написання роботи є спостереження за ростом саджанців до і після проріджування, зміни освітлення, підживлення в період раннього розвитку; складання порівняльних таблиць та діаграм.
            Якісне виконання слухачем експериментальних досліджень – це запорука успіху під час захисту роботи.
 В плані відображено процес дослідження, який має індивідуальний характер і відбувається за такою схемою: вибір теми – складання плану роботи – вихначення кола джерел і літератури – знайомство із джерелами і складання на їх основі плану написання дослідження ­ - проведення експерименту – відбір та оцінка фактів – обробка та систематизація зібраного матеріалу – написання роботи – її рецензування і доопрацювання – остаточне редагування та оформлення – захист роботи.


                                 
Тема  й  зміст роботи
Дата

Вступ. Поняття про науку
Джерела знань
1
Всуп. Поняття про науку. Наукова діяльність людини. Структура МАН. Організація та форми її роботи. Вимоги до науково-дослідницької діяльності.
Науково-дослідницька діяльнясть школярів секції «Лісознавство». Знайомство з планом роботи на 2016-2017 н.р.
05.09
2
Джерела єнань. Наукова, довідкова, науково-пізнавальна література.
09.09

3
Практична робота
Ознайомлення з довідково-бібліографічним відділом бібліотеки (обласої наукової бібліотеки ім..Олени Пчілки, бібліотеки СНУ)
09.09
4
Розв’язування  експериментально-розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
12.09

Організація науково-дослідницької діяльності учня за темою «Вплив густоти грунту та світла на ріст дуба звичайного на початок періоду росту»
5
Структура і особливості наукової роботи.
Про тему та анотацію
16.09
6
Планування та опис науково-дослідницької роботи
16.09
7
Розв’язування  розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
19.09
8
Робота над вступом. Мотивація звернення до теми дослідження. Визначення мети, завдань та об’єкту дослідження. Актуальність і новизна роботи. Практичне застосування.
23.09
9
Складання орієнтовного плану вступу. Обговорення очікуваних висновків. Контрольні тези
23.09
10
Розв’язування   розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи).
26.09
11
Практична робота. Варіанти вступу (мотивація звернення до  теми дослідження, мета, об’єкт, актуальність і новизна роботи. Практичне застосування)
30.09
12
Рекомендації.   Контрольний варіант.  Підготовка до друку
30.09
13
Спостереження за станом саджанців після проріджування
03.10
14
Робота над Розділом 1 наукового дослідження
Складання орієнтовних тез. Визначення теоретичних джерел як списку використаної літератури. Узгодження підпунктів та пошук інформації.
07.10
15
Практична робота. Робота з джерелами (Інтернет архів, посібники і т.д.)
07.10
16
Робота над додатками до Розділу 1. складання порівняльних таблиць.
10.10
17
Практична робота. Узгодження контрольного варіанту Розділу 1.
Підготовка до друку.
13.10
18
Розв’язування   розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
13.10
19
Складання діаграми залежності росту від грунту
17.10
20
Робота над Розділом 2 наукового дослідження
21.10
21
Практичне опрацювання підпункту 2.1
21.10
22
Складання діаграми залежності формування крони від світла
24.10
23
24
Спостереження за висотою дерева в залежності від густоти
28.10
28.10
25
Практичне опрацювання підпункту 2.2
31.10
26
Практичне опрацювання підпункту 2.3
04.11
27
28
Практична робота. Складання порівняльних таблиць росту саджанців від густоти
07.11
11.11
29
Розв’язування  розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
11.11
30
Узгодження контрольного варіанту. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
14.11
31
Робота над п.2.2. Контрольний варіант. Робота з додатками, наочністю та електронними носіями.
18.11
32
 Робота над п.2.3. Складання контрольних тез. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
18.11
33
34
Практична робота. Розробка  додаткових примірних запитань до Розділу 2, обробка відповідей.
21.11
25.11
35
Розв’язування  розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
25.11
36
37
Робота над Розділом 3 наукового дослідження
28.11
02.12
38
Підготовка до контрольної роботи
05.12
37
Практична робота над п.3.1. Складання контрольних тез. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
09.12
38
Практична робота над п.3.2. Складання контрольних тез. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
09.12
39
Розв’язування  розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
12.12
40
Робота над висновками до наукової  роботи 
16.12
41
Робота над висновками до наукової  роботи 
16.12
42
Узгодження контрольного варіанту висновків. Підготовка до друку.
20.12
43
Практична робота. Систематизація додатків до науково-дослідницької роботи. Робота з ілюстративним матеріалом, таблицями та електронними носіями.
23.12
44
Розв’язування  розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
23.12

Оформлення підсумків науково-дослідницької роботи

45
Вимоги  до  оформлення  роботи. Стандартні структури і традиційні компоненти наукового тексту.
26.12
46
Редагування і саморедагування наукового тексту. Підготовка рукопису до друку.
30.12
   47
Підготовка до контрольної роботи
30.12
48
Практична робота. Підготовка тексту виступу.
Типові труднощі і помилки під час конструювання наукових текстів.
09.01
49
Практична робота.
Впорядкування тексту розділів основної частини.
13.01
50
Практична робота.
Впорядкування тексту висновків.
13.01
51
Практична робота.
Впорядкування змісту додатків, посилань, списку літератури.
16.01
52
Практична робота.
Редагування тексту. Підготовка рукопису до друку.
20.01
53
Практична робота.
Редагування електронного варіанту тексту
20.01
54
Підготовка до I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН (підготовка презентації на електронних носіях, усна анотація)
23.01
55
Підготовка до I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН (підготовка презентації на електронних носіях, усна анотація)
27.01
56
Аналіз виступу учнів на районному конкурсі. Виправлення помилок і зауважень.
27.01
57
Розв’язування  розрахункових задач (підготовка до контрольної роботи)
30.01
59
Підготовка до II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН (  за результатами I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН )
31.01
60
Підготовка до II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН (  за результатами I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН )
31.01

   

Науково-дослідницькі           
            роботи:

Управління освіти і науки Волинської
облдержадміністрації
Волинське відділення МАН України
Городищенська ЗОШ І – ІІІ ст.   Луцького  
району Волинської області

                      Секція:  охорона довкілля та
раціональне природокористування

Вплив ґрунтів, густоти та освітлення на ріст дуба звичайного на початку його росту

Роботу виконала:

Тарасюк Юлія Василівна
учениця 9 класу
Городищенської ЗОШ І - ІІІ ст
Луцького району               
Волинської області               
 Науковий керівник
Муха Л.В.
вчитель математики
Городищенської ЗОШ І - ІІІ ст.
Луцького району
Волинської області



Управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації

Волинське відділення МАН України
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Городище-2  Луцького  району
Волинської області
Відділення: екології та аграрних наук

Секція:  екологія


ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН РІЧКИ ЛИНІВКИ
С. ГОРОДИЩЕ-2 ЛУЦЬКОГО  РАЙОНУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



F:\Берег\Изображение 327.jpg
                                                             Роботу виконала:
Свиріпа Валентина
Ігорівна      

   учениця 10 класу
Луцького району       
 Волинської області

Науковий керівник:
Муха Л.В
ЗОШ І-ІІІст.
с.Городище -2
Волинської області


2014


Управління  освіти і науки Волинської облдержадміністрації Луцька районна філія Волинського відділення МАН УкраїниЗОШ I-III ступенів села Городище-2



Природничо-математичний напрямок
секція : Лісознавство


Симбіоз їстівних шапкових грибів в умовах Ківерцівського лісового  
господарства                                                  
  Роботу виконала:
   Кундля Катерина Романівна,
  учениця 10-го класу
ЗОШ I-III ст. с. Городище -2
  Науковий керівник:
  Муха Леся Володимирівна


Луцьк - 2013





Управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації Волинське відділення МАН України Городищенська ЗОШ І-ІІІ ст.    Луцького  району Волинської області


Відділення: екології та аграрних наук

                     Секція:  охорона довкілля та раціональне

природокористування


Особливості флори урочища Григоровичі Ківерцівського лісового господарства

Роботу виконала:
Тарасюк Юлія Василівна
учениця 10 класу
Городищенської ЗОШ І-ІІІ ст.
Луцького району
Науковий керівник вчитель математики
Городищенської ЗОШ І-ІІІ ст.:
Муха Л.В.               


2017


                         



                             

Немає коментарів:

Дописати коментар