Мала академія наук України (далі МАН) – освітня система, яка забезпечує організацію і координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створює умови для їх інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення, сприяє нарощуванню наукового потенціалу країни.
http://man.gov.ua/ua
https://docs.google.com/document/d/19GtyxCr4nhL32sfUiCtMLe0EKOGjpeiVKSHQZ5d_6ZQ/edit?usp=sharing
Календарно-тематичне
планування:
Відділ освіти, молоді та з питань
фізичної культури і спорту
Луцької районної державної адміністрації
Городищенська ЗОШ І-ІІІ ступенів
«Погоджено»
Завідувач районним
методичним кабінетом
_____________О.Й.Врублевська
«____»_______________2016
р.
Календарно-тематичне
планування секції лісознавства
МАН на 2016-2017
н.р.
(Тема дослідження: «Вплив густоти, світла та грунту
на ріст дуба звичайного на початок періоду росту»)
Керівник:
Муха Л. В.
2016 рік
Пояснювальна
записка
Одним з
важливих напрямів діяльності вчителя є його робота з учнями, які мають особливі
здібності. Як відомо, такі учні характеризуються порівняно високим розвитком
мислення, кмітливістю, великою працездатністю. Їм властиві неординарність,
чіткість різних видів пам’яті, швидкість реакції, здатність до
аналітико-узагальнюючого мислення. Це створює сприятливі умови для активної
навчальної діяльності з такими учнями як на уроках, так і в позаурочний час.
Програма
організації науково-дослідницької діяльності слухачів МАН адресована перш за все керівникам секції лісознавства
для індивідуальної роботи з обдарованими учнями 8 – 11 класів. Програма має
практичну спрямованість.
Мета програми:
-
сприяти зростанню активної, творчої особистості, інтелектуальному розвитку
учнів;
-
сприяти розвитку здатності дослідницького мислення, активізації особистої
позиції учня на основі придбання нових знань;
-
сприяти самоствердженню особистості старшокласників, становленню їх
життєвої позиції, формуванню мотивації до дослідницької роботи, використовуючи
силу жаги повноцінного пізнання, емоційність впливу науки, радості від
дослідження оточуючого світу і зроблених наукових відкриттів.
Слухач повинен виступати
суб’єктом творчої діяльності, тому рекомендовано дотримуватись таких принципів:
-
принцип рівноправності;
-
принцип діалогу;
-
принцип спільної участі дорослих та дітей в організації творчої,
дослідницької діяльності;
-
принцип діяльнісного підходу – творче мислення формується в творчій
діяльності.
Значна частина навчальних годин відводиться на
вивчення типів та видів грунтів, їх походження, утворення грунтів, вплив
природних факторів на утворення, формування грунтів. В залежності від чого
грунти зазнають змін і як на це може вплинути людина. Особливу увагу буде
звернено на поширення грунтів в нашій місцевості і як вони впливають на ріст
дуба звичайного у перші роки його життя.
А також значна частина навчальних
годин відводиться на виконання експериментальної частини. Тому у програмі
пропонується вивчити про продуктивність майбутніх дерев. Яка залежить від
густоти насаджень, що вирощуються на певній ділянці: зокрема як формується
крона дерев, яка висота дерева.
Важливим
завданням експериментальної частини науково-дослідницької роботи є вивчення
різнобічного впливу світла на темпи і характер росту дуба і його необхідність
для процесу фотосинтезу , його протікання.
Основною умовою для написання
роботи є спостереження за ростом саджанців до і після проріджування, зміни
освітлення, підживлення в період раннього розвитку; складання порівняльних
таблиць та діаграм.
Якісне
виконання слухачем експериментальних досліджень – це запорука успіху під час
захисту роботи.
В плані відображено процес дослідження, який
має індивідуальний характер і відбувається за такою схемою: вибір теми –
складання плану роботи – вихначення кола джерел і літератури – знайомство із
джерелами і складання на їх основі плану написання дослідження - проведення
експерименту – відбір та оцінка фактів – обробка та систематизація зібраного
матеріалу – написання роботи – її рецензування і доопрацювання – остаточне
редагування та оформлення – захист роботи.
№
|
Тема й зміст роботи
|
Дата
|
Вступ. Поняття про науку
Джерела знань
|
||
1
|
Всуп. Поняття про
науку. Наукова діяльність людини. Структура МАН. Організація та форми її
роботи. Вимоги до науково-дослідницької діяльності.
Науково-дослідницька
діяльнясть школярів секції «Лісознавство». Знайомство з планом роботи на 2016-2017
н.р.
|
05.09
|
2
|
Джерела єнань. Наукова, довідкова, науково-пізнавальна література.
|
09.09
|
3
|
Практична робота
Ознайомлення з
довідково-бібліографічним відділом бібліотеки (обласої наукової бібліотеки
ім..Олени Пчілки, бібліотеки СНУ)
|
09.09
|
4
|
Розв’язування експериментально-розрахункових задач
(підготовка до контрольної роботи)
|
12.09
|
Організація науково-дослідницької діяльності
учня за темою «Вплив густоти грунту
та світла на ріст дуба звичайного на початок періоду росту»
|
||
5
|
Структура і особливості
наукової роботи.
Про тему та анотацію
|
16.09
|
6
|
Планування та опис
науково-дослідницької роботи
|
16.09
|
7
|
Розв’язування розрахункових задач (підготовка до
контрольної роботи)
|
19.09
|
8
|
Робота над вступом.
Мотивація звернення до теми дослідження. Визначення мети, завдань та об’єкту
дослідження. Актуальність і новизна роботи. Практичне застосування.
|
23.09
|
9
|
Складання
орієнтовного плану вступу. Обговорення очікуваних висновків. Контрольні тези
|
23.09
|
10
|
Розв’язування розрахункових
задач (підготовка до контрольної роботи).
|
26.09
|
11
|
Практична робота. Варіанти вступу (мотивація звернення до теми дослідження, мета, об’єкт,
актуальність і новизна роботи. Практичне застосування)
|
30.09
|
12
|
Рекомендації. Контрольний варіант. Підготовка до друку
|
30.09
|
13
|
Спостереження за станом
саджанців після проріджування
|
03.10
|
14
|
Робота над Розділом 1 наукового дослідження
Складання орієнтовних
тез. Визначення теоретичних джерел як списку використаної літератури.
Узгодження підпунктів та пошук інформації.
|
07.10
|
15
|
Практична робота.
Робота з джерелами (Інтернет архів, посібники і т.д.)
|
07.10
|
16
|
Робота над додатками до
Розділу 1. складання порівняльних таблиць.
|
10.10
|
17
|
Практична робота.
Узгодження контрольного варіанту Розділу 1.
Підготовка до друку.
|
13.10
|
18
|
Розв’язування розрахункових
задач (підготовка до контрольної роботи)
|
13.10
|
19
|
Складання діаграми
залежності росту від грунту
|
17.10
|
20
|
Робота над Розділом 2 наукового дослідження
|
21.10
|
21
|
Практичне опрацювання
підпункту 2.1
|
21.10
|
22
|
Складання діаграми
залежності формування крони від світла
|
24.10
|
23
24
|
Спостереження за
висотою дерева в залежності від густоти
|
28.10
28.10
|
25
|
Практичне опрацювання
підпункту 2.2
|
31.10
|
26
|
Практичне опрацювання
підпункту 2.3
|
04.11
|
27
28
|
Практична робота. Складання
порівняльних таблиць росту саджанців від густоти
|
07.11
11.11
|
29
|
Розв’язування розрахункових задач (підготовка до
контрольної роботи)
|
11.11
|
30
|
Узгодження контрольного
варіанту. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
|
14.11
|
31
|
Робота над п.2.2.
Контрольний варіант. Робота з додатками, наочністю та електронними носіями.
|
18.11
|
32
|
Робота над п.2.3. Складання контрольних тез.
Робота з наочністю. Підготовка до друку.
|
18.11
|
33
34
|
Практична робота.
Розробка додаткових примірних запитань
до Розділу 2, обробка відповідей.
|
21.11
25.11
|
35
|
Розв’язування розрахункових задач (підготовка до
контрольної роботи)
|
25.11
|
36
37
|
Робота над Розділом 3
наукового дослідження
|
28.11
02.12
|
38
|
Підготовка до контрольної роботи
|
05.12
|
37
|
Практична робота над
п.3.1. Складання контрольних тез. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
|
09.12
|
38
|
Практична робота над
п.3.2. Складання контрольних тез. Робота з наочністю. Підготовка до друку.
|
09.12
|
39
|
Розв’язування розрахункових задач (підготовка до
контрольної роботи)
|
12.12
|
40
|
Робота над висновками
до наукової роботи
|
16.12
|
41
|
Робота над висновками до наукової
роботи
|
16.12
|
42
|
Узгодження контрольного
варіанту висновків. Підготовка до друку.
|
20.12
|
43
|
Практична робота.
Систематизація додатків до науково-дослідницької роботи. Робота з
ілюстративним матеріалом, таблицями та електронними носіями.
|
23.12
|
44
|
Розв’язування розрахункових задач (підготовка до
контрольної роботи)
|
23.12
|
Оформлення підсумків науково-дослідницької
роботи
|
||
45
|
Вимоги до оформлення
роботи. Стандартні структури
і традиційні компоненти наукового тексту.
|
26.12
|
46
|
Редагування і
саморедагування наукового тексту. Підготовка рукопису до друку.
|
30.12
|
47
|
Підготовка
до контрольної роботи
|
30.12
|
48
|
Практична робота.
Підготовка тексту виступу.
Типові труднощі і
помилки під час конструювання наукових текстів.
|
09.01
|
49
|
Практична робота.
Впорядкування тексту
розділів основної частини.
|
13.01
|
50
|
Практична робота.
Впорядкування тексту
висновків.
|
13.01
|
51
|
Практична робота.
Впорядкування змісту
додатків, посилань, списку літератури.
|
16.01
|
52
|
Практична робота.
Редагування тексту.
Підготовка рукопису до друку.
|
20.01
|
53
|
Практична робота.
Редагування
електронного варіанту тексту
|
20.01
|
54
|
Підготовка до I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН
(підготовка презентації на електронних носіях, усна анотація)
|
23.01
|
55
|
Підготовка до I етапу
Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН (підготовка презентації на
електронних носіях, усна анотація)
|
27.01
|
56
|
Аналіз
виступу учнів на районному конкурсі. Виправлення помилок і зауважень.
|
27.01
|
57
|
Розв’язування розрахункових задач (підготовка до
контрольної роботи)
|
30.01
|
59
|
Підготовка
до II етапу Всеукраїнського
конкурсу-захисту робіт МАН ( за
результатами I етапу Всеукраїнського
конкурсу-захисту робіт МАН )
|
31.01
|
60
|
Підготовка
до II етапу Всеукраїнського
конкурсу-захисту робіт МАН ( за
результатами I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту
робіт МАН )
|
31.01
|
Науково-дослідницькі
роботи:
Управління освіти і науки Волинської
облдержадміністрації
Волинське відділення МАН України
Городищенська ЗОШ І – ІІІ ст. Луцького
району Волинської області
Секція: охорона довкілля та
раціональне природокористування
Вплив ґрунтів, густоти та освітлення на ріст дуба звичайного на початку його росту
Роботу виконала:
Городищенської ЗОШ І - ІІІ ст
Луцького району
Волинської області
Науковий керівник
Муха Л.В.
вчитель математики
Городищенської ЗОШ І - ІІІ ст.
Луцького району
Волинської області
Управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації
Волинське відділення МАН України
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Городище-2 Луцького району
Волинської області
Відділення: екології та аграрних наук
Секція: екологія
ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН РІЧКИ ЛИНІВКИ
С. ГОРОДИЩЕ-2 ЛУЦЬКОГО РАЙОНУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Роботу виконала:
Свиріпа Валентина
Ігорівна
учениця 10 класу
Луцького району
Волинської області
Науковий керівник:
Муха Л.В
ЗОШ І-ІІІст.
с.Городище -2
Волинської області
2014
Управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації Луцька районна філія Волинського відділення МАН УкраїниЗОШ I-III ступенів села Городище-2
Природничо-математичний напрямок
секція : Лісознавство
Симбіоз їстівних шапкових грибів в умовах Ківерцівського лісового
господарства
господарства
учениця 10-го класу
ЗОШ I-III ст. с. Городище -2
Науковий керівник:
Муха Леся Володимирівна
Луцьк - 2013
Луцьк - 2013
Управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації Волинське відділення МАН України Городищенська ЗОШ І-ІІІ ст. Луцького району Волинської області
Відділення: екології та аграрних наук
Секція: охорона довкілля та раціональне
природокористування
2017
Немає коментарів:
Дописати коментар