Класний керівник

Як класний керівник працюю з учнями 11-го класу сьомий рік. Це клас із НАЙРОЗУМНІШИХ, НАЙТАЛАНОВИТІШИХ,

НАЙСВІТЛІШИХ

Д І Т Е Й!!!



"Кожна дитина народжується із зернятком у руці".
Мета керівника колективу учнів випливає з цього -
допомогти прорости цій зернинці.
Сподіваюся на врожаї добра і щирості.
     Староста:
     Свиріпа Яна
  Заступники старости:
  Бордзань Богдан
  Навчальний сектор:
Свиріпа Яна                                                 Бордзань Богдан
  Бібліотечний сектор:
Кедич Софія
  Інформаційний сектор:
  Матвійчук Валентин
                    Сектор «Допомога» :
                  Стрижеус Сергій
                     Спортивний сектор:
                   Перванчук Андрій
                     Художній сектор:
                     Бик Дарина
                                   Санітарний сектор:
                                   Демчук Богдан
                                   Зелений патруль:
                                         Черчик Тарас
                     Відповідальні за 
                     дисципліну і порядок:
                         Бик Ірина

КОДЕКС ЧЕСТІ НАШОГО КЛАСУ

·        Пам’ятай, що ти особистість, що твій товариш – особистість теж.
·        Поважай себе, якщо хочеш, щоб тебе поважали інші.
·        Вмій пишатися успіхами інших і щиро за них радіти.
·        Взаєморозуміння – прямий шлях до успіху в роботі.
·        Пам’ятай, від тебе залежить успіх загальної праці.
·        Ти маєш право виражати своє відношення до того, що і як ми вивчаємо.
·        Допомагати один одному у труднощах та невдачах.
·        Пам’ятай, що існує компроміс.
·        Не забувай подякувати тим, хто тобі допоміг.
·        Твій успіх – частинка спільного успіху.

Десять «не можна» В.Сухомлинського

1.     Наодинці з собою робити все не так, як ти робив би на очах у людей.
2.     Лінуватися, бути ледарем, неробою, дармоїдом.
3.     Видавати за доблесть і заслугу те, що є твоїм обов’язком.
4.     Вимагати від батьків те, чого ти не заслужив працею.
5.     Бути жадібним, корисливим, негостинним.
6.     Гребувати простою працею своїх батьків.
7.     Глумитися зі старості.
8.     Лицемірити, говорити не те, що думаєш, відчуваєш.
9.     Запобігати перед тим, хто сильніший тебе.
10. Давати «порожні» обіцянки, не дотримуватися слова.
«Дев’ять негідних речей» В.Сухомлинського
1.     Нашіптувати, доносити на товариша.
2.     Бути легкодухим. Уникати відповідальності за свій учинок.
3.     Байдуже проходити повз чужу біду, горе, відчай, посилаючись на свою слабкість.
4.     Використовувати свою силу й фізичну перевагу на зло.
5.     Мовчати, коли треба говорити, і говорити, коли треба мовчати. Базікати.
6.     Відступати перед небезпекою, щоб зберегти спокій, добробут.
7.     Добиватися для себе полегшення за рахунок товариша.
8.     Не слухати батьків, обманювати їх.
9.     Глузувати з калік. Кривдити дівчинку, дівчину, жінку. Не любити і кривдити тварин.
Анкети з дітьми

Вивчаємо  схильність учнів до шкідливих звичок
Поради психологу, соціальному педагогу, класному керівникові
Мета: виявлення у класному колективi учнів, якi потребують допомоги з проблем тютюнової, алкогольної залежностi; визначення, наскiльки актуальнi для класу проблеми алкоголю, тютюнопалiння та вживання наркотикiв.
Вік учнів: від 13 рокiв.
Матерiали: роздрукованi бланки анкети, ручки.
Iнструкцiя. Потрiдно відверто й чесно вiдповiдати на запитання анкети, обиаючи варiант вiдповiдi, що вiдповiдає дiйсностi.
1. Як ти гадаєш, скiльки твоїх однокласників палять?
а) таких немає;
б) 1 – 2 особи;
в) майже третина;
г) майже половина;
д) бiльшiсть.
2. Скiльки твоїх однокласників уживають алкоголь?
а) таких немає;
б) 1 – 2 особи;
в) майже третина;
г) майже половина;
д) бiльшiсть.
3. Скiльки твоїх однокласників хоча б раз спробували наркотики?
а) таких немає;
б) 1 – 2 особи;
в) майже третина;
г) майже половина;
д) бiльшiсть.
4. Скiльки твоїх друзів уживають наркотики?
а) таких немає;
б) 1 – 2 особи;
в) майже третина;
г) майже половина;
д) бiльшiсть.
5. Чи вважаєш ти паління марiхуани, гашишу наркоманією?
а) так;
б) нi.
6. Звiдки одержуєш інформацію про шкідливий i небезпечний вплив алкоголю, тютюну, наркотикiв?
а) не одержую зовсiм;
б) від батьків;
в) у школi;
г) iз теле- i радiопередач;
д) від друзів;
е) від спiвробiтникiв мiлiцiї;
ж) iз газет, журналів;
з) інше____________________________.
7. Яку інформацію ти вважаєш найцікавішою та правдивою?
а) з інтернету ;
б) від батьків;
в) у школi;
г) iз теле- i радiопередач;
д) від друзів;
е) від спiвробiтникiв мiлiцiї;
ж) iз газет, журналів;
з) інше____________________.
8. Що з перерахованого досить часто буває у твоїй школі?
а) ображання особистості;
б) бійки;
в) злодійство;
г) паління на території школи;
д) вимагання грошей;
е) уживання алкоголю;
ж) уживання наркотиків;
з) інші антигромадські вчинки_______________________.
9. Після уроків ти відвідуєш:
а) факультативи у школі;
б) курси;
в) спортивну секцію;
г) гуртки;
д) музичну школу;
е) нічим не займаєшся;
10. Для дозвілля й активного відпочинку у твоїй школі проводять:
а) дискотеки;
б) вогники;
в) предметні тижні, вечори;
г) спектаклі;
д) спортивні змагання;
е) походи;
є) не проводять нічого
Шкідливість тютюну
I.     Питання, які бажано обговорити під час заняття
Звідки походить тютюн. Історія поширення паління. Шкідливість паління для здоров'я підлітків. Чинники, які сприяють поширенню паління серед підлітків. Роль батьків у профілактиці паління серед підлітків. Як позбутися шкідливої звички.
II.   Матеріали для проведення заняття
Провести попередньо анкетування серед дітей та батьків.
Анкета для батьків
1.    Чи палите Ви?
2.    Якщо палите, то чому?
3.    З якого часу Ви почали курити?
4.    Чи шкідливе, на Вашу думку, куріння?
5.    Чи пробували Ви позбутися палити цигарки?
6.    Чи палить Ваш син (дочка)?
7.    Яке Ваше ставлення до цього?
8.    Як Ви борегесь із шкідливими звичками своїх дітей? 
Анкета для учнів
1.    Чи палиш Ти цигарки? З якого віку?
2.    Чому  Ти   почав   палити?(цікаво,   примусили  друзі,   для самовираження, модно, наслідую приклад батьків, старших, іне)
3.    Чи шкідливе, на твою думку, паління цигарок?
4.    Чи пробував Ти покинути курити?
5.    Чи звертався за порадою до старших, щоб позбутися цієї звички?
Сьогодні ми поговоримо про згубну пристрасть до тютюну. Тютюн родом з Америки. Але задовго до відкриття Колумба, якщо виходити з історичних та археологічних джерел, почали палити ще до нашої ери, наприклад, народи Азії, Африки, а на початку І ст. - давні слов'яни.
Як же розвивалося паління?
Прибувши до Америки, Колумб серед інших подарунків одержав від місцевих жителів висушене листя рослини "петум", яке вони палили, згорнувши в трубочки. Звалися вони "сигаро".
Рослина, яка одержала назву від імені провінції Табаго (острів Гаїті), почала свій підступний хід по країнах та континентах. Після другого походу Христофора Колумба (1493-1496 pp.) насіння було завезено в Іспанію, звідки воно потрапило в сусідні європейські країни. Потім у період великих відкриттів морськими та сухопутними караванними шляхами це зілля було доставлене в різні куточки земної кулі.
Таке швидке поширення тютюну пояснювалось тим, що він має дивну наркотичну властивість, завдяки якій потяг до паління перетворюється на звичку, з якою дуже важко боротися.
У середині ЗО -х років XVI ст. тютюн почали культивувати в Європі під назвою "нікотин" на честь Жана Ніко, який першим почав його тут розводити.
Спочатку його визнавали як ліки. Так, французька королева нюхала тютюн для заспокоєння головного болю.
У Росію тютюн завезли англійські купці через Архангельськ у 1585 р. Вони привчили до паління багатьох поморів, а потім тютюн почав поширюватись далі.
Тим часом не всі європейські країни визнавали тютюн. Наприклад, в Італії його було оголошено "забавкою диявола". Римські папи пропонували навіть відлучення від церкви осіб, які палили або нюхали тютюн. Для повчальності нащадкам п'ятеро монахів, обвинувачених у палінні, були живцем замуровані в монастирську стіну.
В Англії в XVI ст. курці прирівнювалися до ворогів, і їх водили вулицею з мотузкою на шиї. А в 1604 р. король Якоб Стюарт, прийнявши престол, оголосив паління "шкідливим, неблагочестивим та негідним цивілізованої людини заняттям". Він видав трактат "Про шкоду тютюну", який закінчувався словами : "Звичка, противна для ока, нестерпна для носа, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів..." Це була перша популярна книжка про паління.
Боротьба проти тютюну велася запекла, але перемогла тютюнова індустрія, оскільки давала великі прибутки.
Та чи перемога це?
Розглянемо, що відбувається в нашому організмі, коли він так гостро реагує на тютюн.
Через підпалений та повільно жевріючий тютюн (жевріючий тютюн має температуру близько +300 С, а при затяжці — близько +1000 С) захоплюється повітря, те саме повітря, яким ми постійно дихаємо, воно часто-густо отруєне всілякими токсинами. Кисень, який міститься в цьому повітрі, проходить через жевріючий тютюн і посилює його горіння. Відбувається так звана суха перегонка продуктів горіння, в даному випадку тютюну зі всілякими домішками. Продукти перегонки разом із залишками повітря потрапляють до легенів.
Наявність у тютюновому димі радіоактивних елементів - сполук калію, свинцю, полонію, стронцію та інших—призводить до того, що людина, яка палить за день пачку цигарок, одержує дозу опромінення в 3-5 раз вищу від тієї норми, яка встановлена міжнародною угодою захисту від радіації. Зверніть увагу, що рак легенів, який посідав на початку століття останнє місце серед онкологічних захворювань, зараз перейшов на друге місце і поступається лише раку шлунка, який, до речі, теж часто спричинюється палінням. Паління являє собою небезпечне соціальне явище, оскільки пасивні курці піддаються ризику захворіти не менше, ніж ті, що їх обкурюють.
Перебування некурця хоча б годину в закритому приміщенні викликає стан, аналогічний тому, який виникає після випалювання чотирьох сигарет. Якщо протягом робочого дня немає можливості провітрити кімнату, то всі присутні теж одержують значну дозу карцогенних речовин.
Доведено, що 35% шкідливих речовин тютюнового диму згоряє, 25% — поглинає курець, решта - отруює повітря приміщення, в якому палять.
Спеціальні лабораторні дослідження показують, що в сечі маленьких пасивних курців завжди виявляються ті чи інші компоненти тютюнового диму, як правило, нікотин і карцогенні смоли. Так, у дітей батьків-курців вміст нікотину в сечі майже в 90 разів вищий, ніж у тих, що не палять. У повітрі, що вони вдихають, якщо навіть уже не перебувають в прокуреному приміщенні 5-10 і більше годин, міститься збільшена кількість чадного газу в порівнянні з видихом дітей, які не піддавалися дії тютюнового диму.
Скільки цигарок пасивно "палять" діти завзятих курців? Після обстеження майже 60 дітей віком 11-15 років вчені встановили, що тютюновий дим, який вони вдихають протягом року в квартирах, де палять батьки, рівнозначний за дією в середньому з 80 сигаретами.
Результати обстеження дітей віком 7-11 років свідчать, що діти батьків-курців нижчі на зріст, у них гірше налагоджена дихальна функція, і вони вдвічі частіше страждають від легеневих захворювань.
У сім'ї, де палили батьки, згодом починають палити 67% хлопчиків і 78% дівчаток. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, з 80% таких дітей зберігають цю звичку й надалі.
В арсеналах дитячих психіатрів нещодавно з'явився новий термін "природжена дитяча нервовість" Цей діагноз щодалі частіше ставлять дітям, народженим від батьків та матерів, які ведуть нетверезий спосіб життя або палять.
Шкідлива дія паління проявляється не лише в розвитку онкологічних захворювань. Воно завдає шкоди всім органам людини. Так вплив диму на органи дихання позначається на голосових зв'язках: голос грубішає, втрачає свою соковитість, гучність, чистоту. Особливо це помітно у дівчат—дзвінкі голоси красивих дівчат стають грубими. А крім того, ніжні рожеві щічки жовтіють, очі блякнуть.
Та страждають не тільки голосові зв'язки. Падіння пов'язане з бронхітом, який загострюється вранці, коли курець пробуджується в кашлі.
Від нікотинової отрути особлива страждають надниркові залози, які відповідають за чималу кількість найважливіших функцій організму. Навіть малі дози нікотину провокують підвищення кров'яного артеріального тиску, а великі-пригнічують діяльність серцево-судинної системи.
Небезпека злоякісного ураження підстерігає не лише легені, а й порожнину рота, горла, гортані, стравоходу, підшлункової залози, нирок, сечового міхура, тобто всіх органів, які вступають у контакт з речовинами, які утворюються при вдиханні тютюнового диму.
Нікотин - отрута, це відомо всім.
Але біда в тому, що абсолютна більшість курців, безтурботно палячи, все-таки тішать себе: "Той дзвін дзвонить ще не по мені... може пронесе, неторкнеться, мало чого буває, не всім же помирати..." Центральний інститут онкологічних захворювань Німеччини пропонує до уваги курців ще одну закономірність:
"В авіакатастрофах фатальний випадок серед мільйона людей чекає своєї жертви не частіше, ніж раз у 50 років.
При автомобільних катастрофах фатальний випадок  трапляється серед мільйона людей кожні 2-3 дні. Серед мільйона людей смерть від паління — кожні 2-3 годин."
Паління - це найбільша з причин смерті, яку можна відвернути!
Чому ж саме людина починає палити, якщо паління супроводжується серйозними захворюваннями?
Одна з основних причин—цікавість. Інша причина—наслідування дорослих. У сім'ях, де не палять, курцями стають не більше ніж 25% дітей, у тих, що палять
-      більше половини. У  багатьох паління пояснюється бажанням наслідувати приклад
товаришів або героїв фільмів.
Не можна не зважати і на той факт, що нерідко дітей змушують палити заядлі курці, принижуючи прізвиськами на зразок "матусин синочок", докоряючи їм, що не вийшли з-під опіки батьків, несамостійні. І нестійкі під натиском, щоб догодити товаришам, запалюють першу, другу, третю. Дуже швидко паління стає звичкою.
Деяким цигарка надає почуття впевненості, особливо при спілкуванні з дівчиною, в незнайомій компанії. Сигаретою приглушують хвилювання, неприємність, страх.
Поширення куріння серед дівчат переважно - данина моді. 60% дівчат-курців вважають, що палити — "привабливо", інші відповідають, що "палять, бажаючи сподобатися", "бажаючи привернути до себе увагу". Часто дівчат залучають до паління в компаніях, де вважається, що дівчина, яка палить, "краще виглядає", "виглядає самостійно" і тому тягнуться до сигарети.
Одна з головних причин паління у підлітків - самовираження. У хлопчиків - це неначе символ своєї самостійності. Не випадково досить часто можна почути
таку фразу "А чому ти не палиш, - ти що не мужчина?". І ми намагаємося
виглядати справжнім мужчиною.
Диспут "Як попередити паління". Поради для курців, щоб відвикнути від паління.
Міжнародна протиракова спілка рекомендує правила, дотримуючись яких, курець самостійно зможе відвикнути від паління:
1.    Намагайтесь випалювати якомога менше сигарет, ведіть підрахунок випалених за день сигарет, прагніть, щоб сьогодні було випалено менше, ніж учора.
2.    Затягуйтеся якомога рідше і неглибоко.
3.    Не паліть на голодний шлунок, оскільки продукти тютюну, змішуючись зі слиною, уражають слизову оболонку шлунку, а потрапляючи в кишківник, одразу ж усмоктуються в кров; з тієї ж причини не паліть під час їжі.
4.    Між затяжками не залишайте цигарку в роті.
5.    Не допалюйте сигарету до кінця на третину і викидайте, оскільки власне в цій частині накопичується найбільша кількість карцогенів і нікотину, ще
краще, коли викидатимете сигарету після двох-трьох затяжок.
6.    Не паліть на ходу, особливо піднімаючись сходинами чи вгору, тому що в цей час дихання дуже інтенсивне і карцогени глибоко проникають в легені.
7.    Якомога довше не паліть після великого фізичного навантаження,   а тим більше під час інтенсивної роботи.
8.    Віддавайте перевагу сигаретам з фільтром.
9.    Час від часу влаштовуйте перерви у палінні (не палю до "понеділка", "до кінця місяця", "до нового року").
«Шкідливість алкоголю»
^ I.     Питання, які бажано обговорити під час заняття
Що таке алкоголь. Історія поширення алкоголю. Шкідливість вживання алкоголю для здоров'я підлітків. Чинники, що сприяють поширенню вживання алкоголю серед підлітків. Роль батьків у профілактиці вживання алкоголю серед підлітків. Чинники запобігання вживання алкоголю серед підлітків.
^ II.   Матеріли для проведення заняття
Заздалегідь провести  анкетування серед учнів.
Анкета для учнів
1.         Яке в твоїй родині ставлення до здорового способу життя?
Уважне
Байдуже
Негативне
2.    Який стан твого здоров'я?
Завжди добрий
Останнім часом гірший
Були травми, хвороби
3.    Як ти ставишся до вживання алкоголю?
Ніколи не вживав і не думаю вживати
Є досвід, після чого ставлення негативне
Зрідка вживаю і не бачу в цьому нічого поганого
4.    Твоє ставлення до тих підлітків, які вживають алкоголь?
Вважаю, що це їх особиста справа
З розумінням
Негативне
З побоюванням
5.    Як ти вважаєш, вживання алкоголю є причиною відхилень  у поведінці і злочинів?
Безумовно
Гадаю, що це не зовсім так
Зовсім ні
Не замислювався
Є наркотик, котрий завдає людям багато зла та горя, ламає долі, життя, позбавляє радості та розуму. Це алкоголь.
З давніх-давен алкоголь називають викрадачем розуму. Як стверджують учені, про п'янкі властивості спиртних виробів людям було відомо вже близько 10 тис. років тому. Історія не зберегла для нащадків ім'я першої людини, яка відкрила для світу алкоголь. Однак археологічні дослідження переконливо показують, що п'янкі властивості алкоголю були відомі людям ще в часи первісного суспільства. Винахідники спирту, ймовірно, були настільки вражені його незвичайними властивостями, що дали йому поетичну назву "алкоголь" ("ніжний", "благородний"). Деякі алхіміки охрестили його "вогненною водою" та "водою життя" ("аква віта"), позаяк людина після вживання алкоголю набувала відчуття молодості, здоров'я, ставала веселою, рухливою. Однак, незабаром прийшло розчарування - "вода життя" зле пожартувала з людиною: свідомість її виявилась задурманеною, а блаженство не справжнім, уявним. І тоді вчені та лікарі перейменували алкоголь в "аква мартіс", тобто "вода смерті".
Чистий спирт одержали в VI - VII ст. араби, які називали його "алкоголь", що означає "одурманюючий". Вживання алкоголю докорінно змінює поведінку людини. Механізм дії алкоголю до примітивності простий. Вжитий етанол, надходячи в кору головного мозку, в першу чергу пригнічує центри, які відповідають за виявлення почуттів: сердечність, доброту, правдивість, талант. Зате кожний ковток алкоголю неначе відкриває шлюзи тих ланок головного мозку, які зберігають наші ниці устремління: брехня, брутальність, цинізм, підлість, хамство, егоїзм.
Для питущих підлітків характерні зазнайство, зарозумілість, безцеремонність, зухвалість, вихваляння, які легко змінюються пригніченістю, безпорадністю та пасивною покорою. їм важко прогнозувати події, вони втрачають здатність реагувати на стимули та покарання, живуть одним днем. У них спостерігається зайва балакучість, перебільшена самооцінка.
Згубний вплив алкоголю на підлітків особливо небезпечний тим, що незміцнілий організм швидко звикає до нього. Недаремно народна мудрість стверджує: "Посієш звичку, пожнеш характер, посієш характер - пожнеш долю".
У підлітків, які зловживають алкоголем, спостерігаються різноманітні розлади, переважно емоційній та вольовій сфері. Так у них падає громадська активність, згасають трудові навички, страждає здорове честолюбство, знижуються моральні якості.
На перший план виступають такі емоційні порушення, як грубість, запальність, недбалість, безініціативність. Підлітки стають неуважними до близьких, а часом і жорстокими, у стосунках з друзями - нещирими, холодними, замкнутими та недовірливими. Невимушено вони почуваються тільки в "своєму колі".
Чим приваблює алкоголь? Часто чуємо: "Вип'ємо - зігріємося", "вип'ємо для сміливості". Він збуджує, підбадьорює, змінює самопочуття, робить бесіду жвавою і невимушеною, що характерно для товариства молодих людей.
Ті, хто п'є навіть для настрою, обманюють себе. Стан сп'яніння звичайно триває кілька годин, після чого настрій поступово погіршується.
Відчуття бадьорості та веселощів, як правило, змінюється кволістю, сонливістю, пригніченістю. Координація рухів буває настільки порушена, що не дає змоги йти прямою лінією. Язик стає неповоротким, мова - надмірно голосною, невиразною, що пов'язано із зниженням слуху в цей час. П'яний відчуває труднощі при доборі слів, окремі слова і фрази повторює по кілька разів. Ось вам тільки для "настрою".
Багато хто вважає, що небезпечні тільки міцні напої і тому зловживає пивом. Як слабоалкогольний напій він являє собою найбільш привабливу принаду для підлітків. Вважаючи його нешкідливим, багато підлітків захоплюються ним. А між іншим, цей невинний на перший погляд напій — теж своєрідна отрута, нехай і приємна, піниста, угамовуюча спрагу. Доведено, що 2 кухлі пива, за алкогольним навантаженням на організм, рівнозначні 100 г горілки, а 2 л пива 6% міцності еквівалентні склянці горілки. Пиво діє повільно і підступно. Пиво - перші двері у винний льох, що легко відчиняються. "Пивний алкоголь діє повільно та нишком, і тим підступніше чатує на людину", - стверджує відомий учений-психіатр А. Форель.
Там, де алкоголь - погана робота, аварії, сварки, злочини. За даними судово-медичної експертизи, половина всіх травм та нещасних випадків, які закінчуються смертю, пов'язана з алкогольним сп'янінням.
Алкогольне сп'яніння — одна з найчастіших причин раптової смерті. Судові медики зазначають, що серед замерзлих сліди алкоголю виявляються у 82 % випадків, серед утоплених - у кожного другого.
Під впливом алкоголю поступово руйнується весь організм людини, порушується ритмічність і узгоджена діяльність всіх його систем. Під впливом  алкоголю розвивається цироз печінки, хворобливо реагує на алкоголь і серце людини, страждають нирки, змінюється склад крові.
Алкоголь — це наркотик, до якого дуже швидко звикають і не задовольняються малими дозами.
Що ж робити, що б наші діти не потрапили під згубний вплив алкоголю?
Як попередити біду?
(Обговорення батьками даної проблеми)
Поради прості, але виконувати їх не завжди легко. У сім'ях, де двері дому завжди відчинені для товаришів і подруг дітей, де про душу дитини піклуються більше,  ніж про паркет. Де батьки не шкодують часу, чаю, цукру і печива для веселої  компанії дочки чи сина, де є розумне, добре слово, а не безкінечні нотації, де  діти зайняті цікавими справами - туди біда не потрапляє.
Додатковий матеріал

Немає коментарів:

Дописати коментар